سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سال تحصیلی جدید بدون کسری آغاز می شود

پایشگر- وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: سال تحصیلی جدید را بدون کسری از نظر فضا، تجهیزات و نیروی انسانی آغاز خواهیم کرد.

به گزارش پایشگر، سیدمحمد بطحایی در حاشیه بازدید از فرآیند برگزاری مرحله نهایی چهارمین جشنواره نوجوان خوارزمی در مشهد، در پاسخ به ایسنا در خصوص برخی نگرانی‌ها در خصوص تجمیع مدارس روستایی، اظهار کرد: آنچه که من می‌توانم اطمینان دهم این است که سیاست‌های سامان‌دهی نیروی انسانی ما به هیچ عنوان نباید به ادامه تحصیل بچه‌ها لطمه بزند.

وی ادامه داد: بنابراین چنانچه ما سیاست‌های تجمیعی و ساماندهی نیروی انسانی هم در برخی مواقع داشته باشیم خانواده‌های محترم و اولیای دانش‌آموزان مطمئن باشند شرط اصلی برای ما این است که بچه‌ها با مشکل تحصیل مواجه نشوند و این تجمیع مانع از ادامه تحصیل دانش‌آموزان نشود.

بطحایی در خصوص میزان تجمیع مدارس روستایی، تصریح کرد: نمی‌توان آماری در این زمینه بیان کرد. ما اختیاراتی را به استان‌ها دادیم که استان‌ها متناسب با اختیارات خود در جاهایی که ساماندهی نیروی انسانی و تجمیع موجب ارتقا بهره‌وری شود، استفاده کنند بنابراین ممکن است در جایی حتی امسال نسبت به سال گذشته ما نیروی انسانی بیش‌تری در اختیار مدرسه قرار دهیم.

سال تحصیلی را بدون کسری آغاز خواهیم کرد

مرجع اخبار رسمی

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص کمبود نیروی انسانی در مقطع دوازدهم، گفت: به لطف خداوند و تلاش همکاران من از ماه‌ها پیش آغاز کردند در حوزه نیروی انسانی تا کنون هیچ مشکلی نداریم و ان‌شاءالله در مهر ماه 97 از نظر فضا، تجهیزات و نیروی انسانی ما با شور و اشتیاق و بدون کسری سال تحصیلی را آغاز خواهیم کرد.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص اجرای طرح «ایران مهارت» برای آموزش مهارت‌های حرفته‌ای کوتاه‌مدت به دانش‌آموزان پایه متوسطه اول، خاطرنشان کرد: یکی از مأموریت‌های اجرای این طرح توسعه همه ساحت‌های تربیت و شناسایی و همه استعدادهای دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف است.